Ervaringen

Wil je weten hoe klanten mijn werk hebben ervaren? Hier lees je een paar ervaringsverhalen van vrouwen met wie ik samen aan de slag ben geweest. Zij genieten nu weer van hun eigen huishouden op orde!

Onze rommelkamer stond helemaal vol met spullen. Maar eigenlijk wilde ik er een luie stoel in hebben om af en toe rustig te kunnen zitten als het in de woonkamer wat te druk is door mijn drie puberdochters. Maar ik kon mezelf er niet toe zetten om te beginnen. De afspraken met Marianne zorgden voor de nodige motivatie. Samen met iemand werkt gewoon veel fijner. Marianne werkt met een praktisch opruimsysteem waardoor meteen overzichtelijk is wat er mag blijven, elders opgeruimd moet worden, weggeven of weggegooid kan worden. Aan het einde van elke opruimsessie zorgde zij ervoor dat alles weer op z’n plek kwam of de deur uit ging, dat gaf meteen een opgeruimd gevoel.

Ik bleek een hele goede weggooier waardoor er al snel meer ruimte kwam! Ook kreeg ik meer inzicht in welke spullen ik nog allemaal had. Doordat die nu bij elkaar zijn opgeborgen is het veel makkelijker iets terug te vinden. En er is plaats voor de luie stoel!

Pauline

Mijn reden voor het inroepen van de hulp van Marianne was dat ik in huis veel plekken heb die niet goed gebruikt worden, zoals mijn zolder. Een dump voor spullen waardoor ik niet meer wist wat ik had en waar ik het had liggen! Omdat andere projecten stil bleven liggen zolang de zolder niet uitgeruimd was hebben we samen besloten hier te beginnen.

Wat fijn is, is dat Marianne eerst begint met een plan maken, bespreken wat je wilt en hoe dat aan te pakken. Ze hielp me systematisch te werken, we zijn bijvoorbeeld de kamer netjes rond gegaan (niet van hot naar haar zoals zo verleidelijk is), en ze creëerde groepjes van dezelfde categorie ‘spul’ (zodat het later makkelijker een plek kon krijgen). Ook kreeg ik tips over het fysiek wegdoen van spullen ivm privacy (zoals namen in boeken) of waarde (kan iemand hier nog wat mee) enzovoort. Juist lekker praktisch en dat had ik precies nodig.

Ondanks dat je je wat schaamt omdat je zolder er zo uitziet voelde ik me erg op mijn gemak met haar en wist ze een heel ongedwongen sfeer te creëren.

Dank je wel Marianne!

Stephanie

Door gezinsomstandigheden heb ik al jarenlang geen tijd en energie gehad om eens een keer goed door mijn spullen te gaan en op te ruimen. Ik vertoon uitstelgedrag, weet niet wanneer en waar ik moet beginnen. Marianne is met mij aan de slag gegaan op de plekken waar ik het meeste last had van de rommel. Waar ik niet weet waar ik moet beginnen, zegt Marianne gewoon: daar beginnen we en we halen alle spullen een voor een eruit en dan bedenken we wat een handige plek is om het op te bergen: hier of ergens anders of kan het weg? Heerlijk om weer een aantal keukenkasten en de bijkeukenkast schoon en opgeruimd te hebben.

Ook hebben we een begin gemaakt aan de rommelkamer boven. Nu wil ik het graag zelf afmaken en is het zaak om de motivatie en tijd te vinden door te gaan. Maar dit was een eerste goede stap. Marianne super bedankt!

Jacqueline

Op verschillende plekken in huis had ik mijn kleding hangen en liggen. Ik wilde het graag allemaal geordend in mijn kast in de slaapkamer hebben. Door de emotionele waarde van sommige kleding vond ik het moeilijk om er afscheid van te nemen. Maar ik wist dat ik bepaalde stukken weg moest doen om plaats te maken voor kleding die ik echt draag. Alleen lukte me dat niet, Marianne was een goede stok achter de deur voor mij en heeft me fijn geholpen. We zijn een paar sessies bezig geweest om over alle kledingstukken te beslissen. Nu heb ik een overzichtelijke kast op kleur waar alles in zit en heb ik geen kleding meer op andere plekken in mijn huis.

Lia

Marianne heeft me heel goed geholpen, Ik schaamde me eerst voor het feit dat ik hulp nodig had bij het op orde brengen van mijn administratie, maar dat gevoel heeft Marianne snel weg weten te nemen, daar was ik erg blij mee.

Marianne weet wat ze doet en pakt goed door, na twee afspraken waren al mijn papieren opgeruimd!

Als ik weer hulp nodig heb weet ik haar te vinden en ik beveel haar zeker aan!

Joke

Iedere maand spaar ik een vast bedrag, maar merk dat ik dan toch in de loop van de maand geld van m’n spaarrekening opneem, omdat ik dan toch weer een onvoorziene rekening binnen krijg of zoiets. Terwijl ik, als ik al m’n maandelijkse vaste uitgaven bij elkaar optel het zonder dat spaargeld zou moeten kunnen.

Samen met Marianne alle kosten, maar dan ook echt alles, in kaart gebracht. Ik heb nu een goed overzicht.  Ook doe ik nu het meeste van mijn boodschappen online die ik dan thuis laat bezorgen. Hierdoor kan ik beter prijzen vergelijken dan in de winkel en vraag ik me af wat ik echt nodig heb. Ook minder impulsaankopen of onnodige aankopen. De afgelopen maand ben ik binnen mijn budget gebleven zonder nou heel erg drastisch bezuinigd te hebben. Leuk, bedankt Marianne! 

Anoniem

Na de verhuizing was er nog niet van gekomen om het oude systeem van hangmappen om te zetten in een systeem met ordners. En inmiddels was de stapel met afgehandelde post enorm gegroeid. Ik zag als een berg tegen deze klus op.
Na een korte kennismaking, een kopje thee en inventarisatie van het “probleem” hebben we 2 afspraken van 3 uur ingepland. Op de eerste ochtend kwam Marianne met een aantal tijdschriftencassettes met “doen” en “bewaren” en zijn we direct aan de slag gegaan. Eigenlijk was het best gezellig en een fijn gevoel dat we echt begonnen waren. De aanwezigheid en hulp van Marianne hielp me om door te zetten totdat de stapels waren weggewerkt. Er kon eigenlijk best een heleboel weg. Deze aanzet gaf mij de energie om in de tussenliggende periode 2 kasten te reorganiseren. Bij de tweede afspraak hebben we de papieren uit de cassette “bewaren” geordend in ordners. Echt een heel fijn gevoel dat ik nu in een paar minuten iets terug kan vinden als het nodig is.
Ik vond het contact fijn, afspraken werden nagekomen en Marianne is een prettige persoonlijkheid.

Brigitte

Door mijn spierziekte moet ik op termijn verhuizen naar een kleinere woning. Ik zocht dus hulp bij het uitzoeken en opruimen van mijn spullen. Ik was zelf al een beetje begonnen met opruimen maar door Marianne heb ik weer een zetje in de goede richting gehad.

We hebben samen mijn trapkast helemaal opgeruimd waardoor er meer ruimte en overzicht is gekomen. Verder hebben we de schuur opgeruimd. Er is daar nu weer ruimte voor mijn fiets, zodat deze niet langer meer in de gang van mijn huis hoeft te staan.

Wat ik zo prettig vind aan Marianne is dat ze me in mijn waarde liet, niet over mijn grenzen heen ging, rekening hield met mijn tempo en erg flexibel is. Ze heeft me enorm geholpen.

Jolanda